Na co zwrócić uwagę, otwierając biznes w branży hair&beauty?

Postanowione – otwierasz własny salon barberski. Aby odnieść sukces, musisz dobrze poznać branżę, ale to przyjdzie z czasem. Jednak już teraz musisz pomyśleć o kilku rzeczach, które pomogą Ci dobrze wystartować.

Spełniaj marzenia – swoje i klientów

Oczyma wyobraźni widzisz już pewnie swój wymarzony salon. Zaplanowałeś wystrój, stanowiska pracy… To ważne, żeby miejsce, w którym będziesz spędzać wiele godzin dziennie, było dla Ciebie komfortowe. Pamiętaj jednak, że ma być także komfortowe dla klientów i praktyczne. Z pewnością da się to pogodzić.

Poznaj konkurencję

Dowiedz się czegoś o salonach działających w pobliżu. Jak wygląda ich oferta, rozpiętość cen, czy cieszą się popularnością? Znając odpowiedzi na te pytania, będziesz mógł zaproponować coś innego, świeżego, a to zwiększy szanse na powodzenie Twojej firmy. Cennym źródłem informacji są opinie w internecie. Jeśli dowiesz się o jakimś problemie trawiącym inne salony, postaraj się odpowiedzieć na niego swoją ofertą – może się okazać, że klienci konkurencji sami chętnie do Ciebie przyjdą.

Daj sobie pomóc

Często na początku działalności właściciele salonów popełniają grzech nadgorliwości. Wszystkim chcą zajmować się sami. Tymczasem pogodzenie roli barbera z rolą dozorcy, księgowego, informatyka i zaopatrzeniowca może się okazać nie tylko wykańczające, ale nawet zabójcze dla nowopowstałego biznesu. Miej na wszystko oko, ale skup się na wybranych, najważniejszych aspektach i tam, gdzie możesz, korzystaj z dostępnej pomocy. Zaufaj swojemu zespołowi i… technologii. Nieodzowną pomocą w kierowaniu salonem jest Versum – oprogramowanie dla barberów online, które pomoże Ci m.in. w prowadzeniu terminarza wizyt, czuwaniu nad dostawami, układaniu grafików pracy. Dzięki temu Ty będziesz miał więcej czasu na to, co ważne.

Zapisuj informacje

Konkurencja na rynku jest duża, dlatego tak ważne jest budowanie relacji ze swoimi klientami, wzbudzanie u nich lojalności. W przypadku barber shopu jest to o tyle prostsze, że klienci sami traktują pójście do salonu trochę jak odwiedziny u kumpla, są otwarci i wyluzowani. Korzystaj z tego. Zapisuj wszystkie dane – historię wizyt, spostrzeżenia na temat tego, co danemu człowiekowi się podoba, a nawet informacje dotyczące tego, gdzie był na wakacjach albo jakie jest jego hobby. Możesz później wykorzystać to w rozmowie – pomoże Ci w kreowaniu kameralnej atmosfery i pokazaniu klientowi, że naprawdę się nim interesujesz.

 

Biznes w branży hair&beauty może odnieść wielki sukces, o ile ma się odpowiednie podejście. Kluczowe znaczenie ma to, jakim jesteś człowiekiem – klienci chcą przychodzić do uśmiechniętego barbera, który pomoże im się zrelaksować. Powyższe rady pomogą Ci nie tylko lepiej zorganizować swoją pracę i uniknąć niektórych błędów, ale też obniżyć nieco poziom stresu, co na pewno przełoży się na lepsze relacje z klientami.