Zegarki Casio – od czego wszystko się zaczęło

Popularne na całym świecie zegarki Casio już od lat są jednymi z najczęściej kupowanych czasomierzy. Ich główną przewagą nad konkurencją jest bardzo dobry stosunek ceny do jakości – modele z tej firmy są relatywnie tanie, dlatego zdobyły tak wiele fanów w większości krajów. Warto więc poznać początki działalności marki, żeby jeszcze lepiej zrozumieć ich popularność.

Pierwsze zegarki Casio

Marka tych rozpoznawalnych czasomierzy swoją działalność rozpoczęła w Japonii w 1946 roku. Założyli ją bracia Kashio – stąd wzięła się nazwa, ale zaczęli oni od kalkulatorów, na których bazowali przez prawie 20 lat swojej działalności. Pierwsze zegarki Casio wypuścili w 1974 roku pod nazwą Casiotron. Miały one wyświetlacz LED i mechanizm kwarcowy, który od tamtego czasu diametralnie zmienił branżę czasomierzy. Zegarek odniósł bardzo duży sukces na rynku, a jego popularność zmotywowała twórców do stworzenia kolejnego modelu, tym razem już z wyświetlaczem LCD.

Przełom, który trwa do dzisiaj

Japońska firma największy swój rozwój miała w latach 80, kiedy to wypuszczono najbardziej znaną dzisiaj kolekcję, czyli G-Shock. Był to ogromny przełom w branży zegarmistrzowskiej, a użytkownicy oszaleli na punkcie tych modeli. Reklamowane były jako niezniszczalne, a producenci zapewniali, że są tak wytrzymałe, że nie zaszkodzi im nawet zrzucenie z wysokości kilku pięter.

Momentem, w którym popularność tych zegarków dosłownie wystrzeliła, była ich promocja w filmie „Speed: niebezpieczna prędkość”. Model ulokowano na nadgarstku głównego bohatera, dzięki czemu widzowie mogli zobaczyć czasomierz w akcji i utwierdzić się w przekonaniu, że faktycznie są one bardzo wytrzymałe. Od tamtego czasu sława modeli G-Shock wcale nie osłabła – dziś są to jedne z najchętniej kupowanych modeli tej marki i zyskały miano kultowych.

Ciągły rozwój gwarancją sukcesu

Dewizą firmy jest przede wszystkim kreatywność, dlatego po sukcesie jednych modeli nie zatrzymali się w rozwoju, tylko poszli z duchem czasu i za potrzebami innych użytkowników. Dzięki temu powstały inne kolekcje dla innych grup odbiorców. We wszystkich zastosowali swój wyróżnik na rynku zegarków, czyli hybrydowy typ wskazywania godziny. Mechanizm ten stał się ich wizytówką.

Marka postawiła więc na dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Powstała linia specjalnie dla kobiet – Baby-G, a także linia Retro, która nawiązywała do trendów z poprzednich lat. Producenci pokazali tym samym, że mają w swojej ofercie czasomierze dla każdego, niezależnie od płci, wieku, czy zainteresowań.

Perspektywy na przyszłość

Zegarki Casio są z całą pewnością jednymi z najbardziej popularnych modeli na dzisiejszym rynku. Zna je niemal każdy, a wielu osobom to właśnie one kojarzą się głównie z tą branżą. Firma z całą pewnością będzie się ciągle rozwijać i testować w swoich modelach nowe technologie, żeby podążać z duchem czasu i sprostać oczekiwaniom użytkowników. Już teraz mają na koncie ogromny sukces, a odpowiednia strategia zapewni im w przyszłości mocną pozycję w branży.